Corona informatie

We kunnen onze levertijd momenteel niet garanderen i.v.m. het coronavirus. Excuses voor het ongemak. We vragen om je begrip!

 

Welke maatregelen hebben wij genomen om het personeel te beschermen?

Net zoals vele andere bedrijven willen we graag zo goed mogelijk onze mensen beschermen tegen het virus. Dat doen we onder andere met thuiswerk faciliteiten. Voor meer dan de helft van onze medewerkers is dat gelukt. Daardoor lopen er aanzienlijk minder mensen rond op het bedrijf, met minder kans op besmettingen. Voor het verzamelen van de orders is fysieke aanwezigheid onvermijdelijk. We houden ons aan alle richtlijnen van het RIVM en monitoren nauwlettend of medewerkers ziekteverschijnselen hebben. Uit voorzorg houden we iedereen thuis die verschijnselen heeft en laten ze pas terugkomen als hun huisarts het heeft goedgekeurd. Omdat we echt geen onnodige risico’s willen lopen gaat iedereen met een kuchje, een zere keel of een loopneus naar huis. De dagelijkse klus van het verzamelen en verzenden van orders moeten we dan ook met een veel kleinere ploeg uitvoeren. Eén van onze belangrijkste service pijlers is dat we je pakketje dezelfde dag versturen, als je voor 17.00 bestelt. We doen onze uiterste best om dat te blijven doen, maar mocht het een keer gebeuren dat het een dagje later wordt, rekenen we in deze uitzonderlijke situatie op je begrip.

 

Leveranciers en voorraad

Onze producten halen wij bij verschillende leveranciers over de hele wereld. We hebben leveranciers onder andere in Europa, de Verenigde Staten, India, Korea en China. Alle landen hebben in verschillende gradaties met het Corona virus te maken en overal worden maatregelen getroffen om het virus in te dammen. Daar hebben onze leveranciers en wij dus ook mee te maken. Iedereen volgt het nieuws en zal dan ook begrijpen dat de fabrieken in Griekenland, Spanje en Italië van overheidswege gesloten zijn. Dat geldt ook voor Beadalon, zij zijn gevestigd in Pennsylvania in de VS, waar de gouverneur tot een lock-down heeft besloten. Sommige leveranciers hebben ons een paar dagen voor de sluiting geïnformeerd en daar hebben we nog zo veel mogelijk artikelen besteld. Maar er zijn ook leveranciers die zelf werden verrast door het tempo en waar geen tijd meer was voor een laatste order. In China is na een heftige lock-down periode het dagelijkse leven weer opgestart. Het gros van onze leveranciers is weer aan het werk en de meeste fabrieken draaien op volle toeren. De eerste leveringen komen binnen en er volgt nog veel meer de komende weken, nieuwe artikelen maar ook aanvulling van de voorraad.

Helaas is het in deze tijd niet te voorkomen dat artikelen uitverkocht raken. Dat vinden we natuurlijk heel erg jammer, vooral omdat niemand weet hoe lang dit gaat duren. Gelukkig hebben we een breed assortiment en zijn er meestal alternatieven voorradig. Voor advies kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

 

Bezorging

Wij hebben twee partners voor de bezorging van onze pakketjes, PostNL en UPS. Beide leveranciers bezorgen ook tijdens de Corona crisis uw pakketje aan huis. Met de nodige maatregelen voor zowel jouw veiligheid als die van de bezorger.

PostNL blijft op verantwoorde wijze bezorgen. Volgens het RIVM is het risico van besmetting via post en pakketten heel klein omdat het virus slecht overleeft op absorberend materiaal zoals papier en karton. Er is geen bewijs dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt. De belangrijkste richtlijn blijft het houden van voldoende afstand en uiteraard handen wassen nadat je een pakketje in ontvangst hebt genomen. De bezorgers houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact. Verder geeft PostNL aan dat ze zich voorbereiden op verschillende scenario’s, zodat ze hun dienstverlening kunnen continueren. Waarbij de gezondheid en de veiligheid van alle medewerkers, klanten en partners voorop blijft staan. Eén van de mogelijke verzendopties is ophalen van uw bestelling bij een PostNL afhaalpunt. Houd er rekening mee dat afhaalpunten gesloten kunnen zijn vanwege het virus. PostNL heeft een uitgebreide FAQ-pagina voor allerlei vragen rondom levering en veiligheid: https://www.postnl.nl/klantenservice/coronavirus/veelgestelde-vragen

 

Leveringen van pakketten met UPS lopen vooralsnog door, maar wel met aanpassingen. De bezorgoptie afhalen bij UPS Access Point is in een aantal landen voorlopig uitgezet (onder andere Frankrijk, Italië, België en Spanje) omdat de afhaalpunten (voornamelijk winkels) gesloten zijn. Daarnaast zijn er in de voorgenoemde landen specifieke postcodes waar op dit moment geen levering mogelijk is. Nieuwe maatregelen volgen elkaar snel op, voor actuele informatie verwijzen wij naar de website van UPS: www.ups.com

 

De huidige uitdagende omstandigheden maken dat er vertragingen kunnen ontstaan in het bezorgproces van je pakketje, bijvoorbeeld door grenscontroles, vluchten die geannuleerd worden of lokale beschermende voorschriften. Via de track&trace code blijf je op de hoogte van de status van je levering. Als je de traceerstatus CS – Emergency of DH – NO UPS CNTRL krijgt, is je pakketje helaas niet langer leverbaar en wordt het naar ons retour gestuurd. Neem dan contact op met de klantenservice.

 

Als je pakketje wordt bezorgd ben je niet langer verplicht om voor ontvangst te tekenen, voor zowel jouw eigen veiligheid als die van de bezorger. Het belangrijkste blijft het houden van afstand en het handen wassen nadat je het pakketje in ontvangst hebt genomen.

 

Hoe kan je ons helpen?

 

Om er voor te zorgen dat wij zo efficiënt mogelijk kunnen werken, vragen we je om je orders te bundelen. Hierdoor kunnen we je order sneller verzenden. Mocht je contact met onze klantenservice willen hebben over je order of voor vragen en advies, dan kan dat telefonisch zoals altijd. In verband met thuis werken (al dan niet met kinderen) is onze live-chat functie op de website een goed alternatief. Een mailtje sturen kan natuurlijk ook.

 

Hoe kunnen we jou helpen?

 

Uiteraard door er voor te zorgen dat je zo snel mogelijk je spullen in huis hebt. Maar we proberen je ook te helpen met leuke aanbiedingen en extra DIY video’s en inspiratiefoto’s. Nu fysieke winkels sluiten of weinig traffic hebben, is het belangrijk om je webshop extra aandacht te geven. Of als je die nog niet hebt, is met misschien een goed moment om er mee te starten. Je kan onze product foto’s en DIY video’s gebruiken om je eigen webshop in te richten of te optimaliseren. Heb je nog goede ideeën waar we jou en onze andere klanten mee kunnen helpen? Mail het naar onze klantenservice. Alle input is welkom.

 

Dit is een zware tijd voor ons allemaal, of je nu een groot of een klein bedrijf hebt. Voor veel ondernemers is de toekomst onzeker. Wij wensen jullie veel wijsheid en creativiteit in het ondernemen. Het zal even duren, maar tijden veranderen weer en zolang je in beweging blijft zijn er kansen in de markt.

 

Het team van Kralen.nl